10 rzeczy które czynią mnie szczęśliwą

Deszczowe popołudnie, zima. Za oknem szarość, obok okna zegar, który wlókł się niczym bieszczadzka kolejka. Każde 45 minut spędzone w Będzinie było dla mnie męką, która jeszcze bardziej pogrążała mnie w poczuciu beznadziejności i bezsilności. I wtedy z rozważań ucieczki z tego zielonego pokoju zwierzeń, wyrwało mnie pytanie - 'kiedy ostatni raz byłaś szczęśliwa?' Wtedy nie pamiętałam, czym jest szczęście. 



'Szczęście' było abstrakcją wprost z obrazów Kandinskiego. Potrafiłam przekonywać wszystkich do koła, że wcale nie jest tak źle, że w każdym negatywnym wydarzeniu trzeba znaleźć coś pozytywnego. Dzisiaj przekonuję i samą siebie.

Długo zwlekałam z napisaniem tego posta. Ciągle coś było do zrobienia, a Daria miała ochotę mnie zabić. W końcu dzisiaj, chwytając swoje fioletowe kule stwierdziłam, że pora odpowiedzieć na TAG: 10 rzeczy, które czynią mnie szczęśliwym. 


  1. GÓRY i to nigdy się nie zmieni. Kiedy w pogodny dzień z oddali da się zauważyć zarys Beskidów, na mojej twarzy automatycznie pojawia się uśmiech. Z resztą, co tu dużo mówić, metodą na zły dzień zawsze będzie odgrażanie się, że rzucę wszytko i wyjadę pisać książkę w Bieszczady, bo Bieszczady dają szczęście!
  2. FOTOGRAFIA Annie Leibovitz powiedziała, że aparat stał się jej najlepszym przyjacielem i paszportem do świata, w którym nigdy nie miała prawa się znaleźć. Mogę powiedzieć to samo. 
  3. WYSPA Mój drugi dom i miejsce, które ma niesamowitą energię. Dzieciaki potrafią sprawić, że każdy problem odejdzie w zapomnienie, a zły humor nagle przestanie istnieć. Pomoc innym po prostu daje szczęście. 
  4. DZIENNIKARSTWO Od zawsze zadawałam dużo pytań, czasem za dużo. Pewnego dnia, po zadaniu kolejnego niewygodnego pytania usłyszałam, że byłaby ze mnie dobra dziennikarka. Miałam może z 10 lat, ale zaraz po tym zaczęłam pisać swoje pierwsze felietony. Niezbyt poprawne politycznie. 
  5. MUZYKA To proste - kiedy mi smutno, śpiewam. Wtedy od razu poprawia mi się humor i czuję, że mogę przenosić góry.
  6. SKOKI NARCIARSKIE Nie, nie skaczę i obawiam się, że nigdy nie skoczę. Już samo wejście na belkę startową przysporzyło mnie o zawał serca. Jednak jest w tym sporcie coś, czego brakuje mi za każdym razem, kiedy nadchodzi dłuższa przerwa - cudowni ludzie. 
  7. SZMINKA Wiem, to głupie. Jednak kiedy mam bardzo zły humor, brakuje mi ochoty i siły na podbój świata, tylko czerwona szminka jest w stanie poprawić mój nastrój. Gdyby ktoś spytał, na co wyrzucam najwięcej pieniędzy - zaraz po podróżach, są to szminki. 
  8. MOTYWACJA Moi przyjaciele mają kalendarze/zeszyty/ściany zapisane tekstami, które według mojej teorii mają ich motywować. Motywując innych, motywuję samą siebie, a przy okazji jestem pewna, że starałam się wywołać uśmiech na czyjejś twarzy.
  9. KAWA To ona pomaga w spadku energii, ale i jest dopełnieniem idealnych momentów, które chcę zatrzymać w pamięci jak najdłużej. Jest smakiem ciężkiej pracy, ale i szczerego szczęścia.
  10. LUDZIE... są różni, ale styczność z każdym 'rodzajem gatunku', wiele mnie uczy i bardzo kształtuje. To drugi człowiek daje szczęście, uśmiech. I chociaż chcemy być niezależni, bez styczności z drugim człowiekiem nie możemy nazywać się szczęśliwymi. 






Popularne posty